Pressmeddelanden 2014

2014
Så undviker du att komma hem till en vattenskada
Planerar ni att åka bort över midsommar? Utöver att be grannen vattna blommorna och ta hand om posten, tipsar VVS-branschens organisation Säker Vatten om att även låta grannen se till så att vattnet till diskmaskinen är avstängt.
Bygg Badrummet Rätt – byggbranschens gemensamma typlösningar som håller tätt
Bygg Badrummet Rätt - på Nordbygg 2014 presenteras branschens gemensamma typlösningar för hur ett badrum som uppfyller gällande byggregler, branschregler och tillgänglighetskrav byggs. Konstruktionerna som tagits fram är beräknade, fuktsäkerhetsprojekterade och vissa delar är dessutom laboratorieprovade.
2014
Ta del av det senaste om hur du Bygger Badrummet Rätt – som även håller tätt - på Nordbygg 2014
Bygg Badrummet Rätt - på Nordbygg visas hur man bygger ett badrum som uppfyller gällande byggregler, branschregler och tillgänglighetskrav.
2014
Säker Vatten visar vägen till högre kvalitet och sänkta kostnader
Nybyggarkommisionen presenterade nyligen 67 förslag för att öka bostadsbyggandet i Sverige. Men flera av dem kräver varken regeringsingripanden eller ny lagstiftning. – Det räcker med att uppmuntra vad som redan pågår i byggbranschen, säger Thomas Helmerson, vd för Säker Vatten AB.