Tips vid kundbesök hos Corona-smittad person

14 april 2020

Hur gör jag som installatör om en Corona-smittad kund behöver hjälp? Här hittar du vägledning!

  • Gör bedömning om arbetet måste göras just nu, eller om det går att lösa vid ett senare tillfälle.
  • Servicechef/arbetsledare bör kontakta den smittade för att få en tydligare bild om läget.
  • Gör den anställde medveten om risken och gör en sista bedömning av läget på plats innan arbetet påbörjas.
  • Informera kunden om att vi utför arbetet med skyddsutrustning.
  • Träna på att ta av och på skyddsutrustningen innan kundbesöket.
  • ?På plats hos kunden - se till att de smittade befinner sig i separat rum under arbetet.

Rekommenderad skyddsutrustning:

  • Engångsoverall av exempelvis plast, som kan kasseras efter användandet.
  • Skyddsglasögon/visir
  • Tätslutande handskar av gummi under de vanliga handskarna. Handskarna kasseras efter användandet.
  • Halvmask med P3 filter. Masken spritas efter användandet.
  • Engångsfilter slängs. Filter som kan användas fler gånger (P3 R) kan desinficeras och återanvändas enligt tillverkarens instruktioner.
  • Ta med handsprit och sprita händerna före och efter kundbesöket.
Säker Vatten
Box 17154
104 62 Stockholm
Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på sajten. Genom att fortsätta godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår